10 روش درمان زگیل مقعدی در خانه

 ⚠ ویروسی که می تواند زگیل تناسلی یا مقعدی را ایجاد کند می تواند برای مدت طولانی در بدن شما نهفته بماند. بنابراین، حتی اگر زگیل های خود را درمان کنید و از شر آنها خلاص شوید، ممکن است دوباره عود کنند.

درمان زگیل مقعدی در خانه

زگیل مقعدی که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود، زائده های کوچکی هستند که در اطراف مقعد ظاهر می شوند. این زائده ها در هر سنی ممکن است در مردان و زنان ظاهر شود اما بیشتر بعد از شروع فعالیت جنسی در افراد ظاهر می شود.

با وجود روش های درمان اصولی و پزشکی مطمئن برای حذف این زائده ها، به دلیل حساسیت ناحیه و تجربه ناراحت‌کننده معاینه مقعدی بسیاری از افراد در ابتدا به دنبال روش های خانگی برای از بین بردن این زگیل ها هستند و سعی می کنند با روش های خانگی زائده ها را حذف کنند.

در مراحل اولیه و پیش از انتشار و پخش شدن این ویروس روش های خانگی ممکن است کمی مؤثر باشند و از پیشرفت زگیل ها و رشد آن ها جلوگیری کند. در ادامه به بررسی مؤثر ترین روش های درمان زگیل مقعد در خانه می پردازیم:

علائم زگیل مقعدی

برای جلوگیری از رشد و تکثیر زگیل های مقعدی لازم است که با مشاهده علائم زیر هر چه زودتر برای شناسایی و تشخیص زگیل مقعدی اقدام نمایید. اگر برای درمان زگیل مقعدی در پرتو کلینیک مراجعه کرده باشید می بینید که پیش از هر چیزی اولین سؤال دکتر کلینیک از شما اینست که چه علائمی در خود مشاهده کردید و از کجا متوجه شدید که زگیل مقعدی دارید؟

بنابراین اگر هریک از علائم

  • خارش
  • خونریزی
  • رشد توده و زائده های گوشتی رنگ اطراف مقعد
  • ناراحتی هنگام اجابت مزاج یا رابطه جنسی

را به صورت مکرر و در زمان طولانی مشاهده می کنید باید به دنبال تشخیص علت باشید.

https://www.1pezeshk.com/archives/2023/11/10-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87.html

Comments

Popular posts from this blog

درمان بواسیر با لیزر

پروکتوسکوپی یا مشاهده رکتوم چیست، در چه مواردی انجام می شود و عوارض آن

0 تا 100 عمل جراحی فیستول چگونه است و چقدر طول میکشد؟