مهاجرت به ترکیه – بهترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت

 ترکیه کشوری زیبا و توریستی و رو به رشدی است؛ که امروزه نظر بسیاری از گردشگران و مهاجران، به خصوص ایرانیان را به خود جلب کرده است. شهرهای زیبا، با مناظر طبیعی فوق العاده و مناسب گردشگری، میتوانند گزینه خوبی برای زندگی کردن نیز باشند. همینطور آب و هوای معتدل و مطلوب این کشور و نزدیکی ترکیه به ایران، هم از نظر مسافت و هم فرهنگی؛ باعث جذب هر چه بیشتر هموطنانمان در این کشور شده است و متقاضیان بسیاری از ایران، مهاجرت به ترکیه را ترجیح میدهند.

در این مقاله به معرفی مسیرهای مهاجرت به این کشور رو به پیشرفت، شرایط مهاجرت به ترکیه و اقامت ترکیه خواهیم پرداخت.



شرایط مهاجرت به ترکیه

شما عزیزان جهت مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت باید از یکسری قوانین پیروی کنید البته مهاجرت به این کشور برای مردم ایران کار دشوار و سختی نمی باشد. لازم به ذکر است هر یک از ویزاهای مهاجرتی از شرایط و قوانین خاصی پیروی میکنند.

مهمترین شرایط مهاجرت به ترکیه، داشتن پاسپورت معتبر (اعتبار حداقل به مدت 1 سال) می باشد زیرا دولت ترکیه به متقاضیانی که مدت اعتبار پاسپورت آنان کم باشد اقامت اعطا نمی کند. شما باید یکی از راههای مهاجرتی را انتخاب و به صورت قانونی از طریق ویزای مورد نظر به این کشور مهاجرت کنید.

اخذ اقامت دائم با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد و تمامی روشهای مهاجرتی منجر به اخذ اقامت دائم نمی گردد. به طور کلی بعد از گذشت 5 سال میتوانید نسبت به اخذ اقامت دائم ترکیه اقدام نمایید. لازم به ذکر است در مدت این 5 سال باید در هر سال حداقل به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید تا موفق به اخذ اقامت و تابعیت شوید.

انواع اقامت ترکیه 

ورود به ترکیه نیز مانند تمام کشورهای دیگر بسته به کشور مبدا، نیاز به مجوز یا ویزا دارد. اقامت ترکیه به دو حالت است:

  • اقامت موقت: همانگونه که از اسم این اقامت پیداست، مدت اقامت در این حالت محدود است و اکثرا با اهداف گردش و تفریح یا بازدید ، تحصیل و یا شرکت در کنفرانس و اجلاسی دوره ای انجام میگیرد. این نوع اقامت در مواردی قابل تمدید و در مواردی غیر قابل تمدید هستند.

  • اقامت دائم: در این نوع اقامت افراد خارجی اجازه دائم ماندن در این کشور را دارند. اما به هر حال و با هر مسیری از مهاجرت ترکیه اخذ اقامت دائم این کشور 8-5 سال طول میکشد. بهتر است متقاضیان با اخذ اقامتهای موقت قابل تمدید، و با ایجاد و احراز شرایط مورد نظر دولت.اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنند.
  • ادامه مطلب در 
  • مهاجرت به ترکیه – بهترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت : https://mohajermag.ir/مهاجرت-ترکیه/


Comments

Popular posts from this blog

درمان بواسیر با لیزر

پروکتوسکوپی یا مشاهده رکتوم چیست، در چه مواردی انجام می شود و عوارض آن

0 تا 100 عمل جراحی فیستول چگونه است و چقدر طول میکشد؟