تاریخچه تابلو سازی در ایران و جایگاه کشورمان در صنعت تابلو سازی جهان

صنعت تابلو سازی از صنایع قدیمی است که قدمتی دیرین دارد، آثار به جای مانده نشان میدهد که از سال های خیلی دور افراد با استفاده از سفال اقدام به تولید تابلو برای نشان دادن مسیر ها می کردند، در ایران نیز آثاری وجود دارند که نشان میدهند، ایرانیان با استفاده از ابزار و متریال در دسترس تابلوهایی برای معرفی می ساختند. اما جالب است بدانید صنعت تابلو سازی همزمان با رونق گرفتن صنعت چاپ و نشر جان تازه ای گرفت و توانست به سرعت پیشرفت نماید که امروزه شاهد ساخت تابلوهای زیبا و مدرن در نگ ها و ظاهری متنوع هستیم. کشور ما نیز از این پیشرفت عقب نمانده و توانسته در دسته کشور های پیشرفته در زمینه ساخت انواع تابلو ها باشد.

تاریخچه تابلو سازی در ایران

تابلو سازی در ایران از دهه چهل شمسی پا به عرصه تبلیغات نهاد، یعنی تا آن زمان صاحبان مشاغل و مغازه ها به فکر معرفی شغل خود نبودند،تابلو سازی در ایران فعالیت خود را با ابتدایی ترین وسایل در دسترس شروع نمود که شامل چوب،پارچه،کاغذ و … می شد. در آن زمان اساتید خوشنویسی با استفاده از قلم متن مورد نظر را نگارش کرده و آن را در جای خود نصب می نمودند. اما با گذر زمان تابلوهای نئون جای خود را به تابلوهای خوشنویسی دادند و سپس تابلوهای چلنیوم توانست جایگزینی مناسب و متنوع برای تابلو های نئون باشد.

صنعتی ترین کشورهای جهان

صنعتی ترین کشور در جهان، در حال حاضر کشور آمریکا است. این کشور توانسته به راحتی اقتصاد دنیا را در دست بگیرد و کشور رتبه دوم  با آمریکا هشت‌ صد میلیارد دلار تفاوت دارد. به همین ترتیب این کشور در صنعت تابلو سازی نیز اول است و پس از آن کشور های ژاپن،چین، آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه قرار دارند. البته کشور ما نیز در صنعت پیشرفته های عظیمی داشته و در دسته کشور های صنعتی در زمینه تابلو سازی به شمار می رود.

رتبه صنعتی ایران

رتبه صنعتی کشورهای جهان براساس میزان ارزش افزوده آنها تعیین می شود که در این بین کشور های  آلمان، آمریکا، ژاپن و چین از ارزش افزوده بالایی برخوردارند اما کشور ما در بین این کشور ها جایگاهی ندارد. ولی امید است که در آینده با افزایش تولیدات داخلی و صادرات آنها به سایر کشور ها بتوان میزان این ارزش افزوده را افزایش داد.

رتبه ایران در صنعت تابلو سازی جهان

تابلو سازی از صنایع پیشرفته ایران محسوب می گردد زیرا که می تواند تابلوهای مدرن چلنیوم که از محبوب ترین تابلوها در بین مشتریان است را به بهترین نحو طراحی و تولید نماید اما در رابطه با این موضوع باید بگوییم چون دستگاه های ساخت تابلو چلنیوم از کشور های دیگر وارد می شود،  و مختص ساخت حروف های آنها تولید شده، کار با این دستگاه ها مشکل است و نیازمند افرادی ماهر خواهد بود. با این حال کشور ما در زمینه تابلو سازی روز به روز در حال پیشرفت است و با قدرت مند ترین کشورهای دنیا در حال رقابت است. در آینده ای نزدیک کشور ما با کشورهای صاحب سبکی مانند اروپای غربی و آمریکای شمالی تفاوت رتبه نخواهد داشت. کشور ما در ساخت سایر تابلو ها( بجز چلنیوم) دارای رتبه است.
تابلو سازی نیکان تیام از تابلو سازی های پیشرفته و در زمینه ساخت انواع تابلو از جمله تابلوهای چلنیوم است. این تابلو سازی با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت و مقاوم نموده و توانسته از تابلو سازی های مجرب در زمینه ساخت تابلوهای صنعتی به شمار رود.

منبع 

Comments

Popular posts from this blog

درمان بواسیر با لیزر

پروکتوسکوپی یا مشاهده رکتوم چیست، در چه مواردی انجام می شود و عوارض آن

0 تا 100 عمل جراحی فیستول چگونه است و چقدر طول میکشد؟