تابلو استیل چیست ؟

تابلوهای استیل یکی از قدیمی ترین و با کیفیت ترین نوع تابلوها می باشند، این نوع تابلو امروزه با نورپردازی های خاص خودشان بسیار کاربرد دارند

نورهای آفتابی و انبه ای هماهنگی زیادی با استیل دارند و اگر روی زمینه سنگ نمای ساختمان نصب شوند فوق العاده جلوه می کنند. در ضمن می توان با پانچ کردن لبه و یا رخ حروف استیل، نورپردازی های ویژه ای را خلق کرد زیرا نور هنگام عبور از لبه های پانچ شده طرح جالبی روی زمینه تابلو ایجاد می کند همچنین پانچ کردن قسمت رخ حروف با ایجاد خطای دید، هنگام حرکت نقاطی متحرک به نظر می رسند که همین امر موجب جلب توجه مشتریان می گردد.

استیل مقاومت بالایی در دمای بالا و پایین دارد( بالا تا 1000+ و پایین تا 200-)، استیل آلیاژی است که بر پایه آهن می باشد و کمتر از 2% کربن دارد.بهترین ورق استیل دارای یک میلی متر قطر بوده و از کشور اسپانیا وارد میشود.استیلی که اصل است ( آهنربا را جذب نمی کند) و هرگز سیاه نشده و نیازی به ترمیم ندارد.

انواع تابلو استیل 

اگر بخواهیم انواع تابلوهای استیل را معرفی کنیم این تابلو ها از نظر جنس ورق دارای سه مدل براق، خشدار و مات است و اگر آن را از نظر رنگ دسته بندی کنیم شامل طلایی، نقره ای، رزگلد، مسی، مشکی یا دودی می باشد. همچنین این تابلو ها از نظر نورپردازی نیز به دو دسته زیر تقسیم می گردد:

نوراندریک : این نوع تابلو ها با فاصله گرفتن از زمینه کامپوزیتی یا چوبی نور را به پشت تابلو می تاباند، این نوع تابلو برجسته است و تنوع بیشتری در رنگ و استیل دارند.نور پشت تابلو در این حالت از زیاد به کم تابیده می شود. در حالت نوراندریک تابلو با سطح خود فاصله دارد که به این حالت بک لایت نیز گفته می شود.(برای ایجاد فاصله از قطعاتی که نام اسپیسر استفاده می شود.)

دوغی : تابلوهای استیل  دارای یک ورق پلکسی با ضخامت 10 میلی متر است و در رنگ های شفاف و مات قابل مشاهده میباشد.این لایه قطر بیشتری از قطر قلم حروف استیل دارد از همین روی از زیر دیده می شود پس یک نوار نورانی به دور کار اضافه می کنند. وقتی از زیر پلکسی استیل اضافه می شود، پرتاب نور شکلی متمرکز می گیرد ، در حالت دوغی تابلو کاملا به سطح زیر خود می چسبد.

  در ضمن در حالتی که تابلو نمای استیل داشته باشد و از کنار شبیه پلکسی باشد، استیل پلکسی نام دارد.

استیل 304 مناسب تمام فضاهای داخلی و خارجی و استیل 316 برای بدنه ی تابلوهای بزرگ مناسب است.

مزیت استفاده از حروف استیل در تابلو سازی 
استفاده از استیل در صنعت تابلو سازی موجب شده تا تابلو ها جلوه ای لوکس و آنتیک به خود بگیرند، این تابلو ها را می توان در هر مدل و سایز و فونتی تولید نمود زیرا استیل از سایر فلز های مشابه درصنعت 
 
تابلو سازی 
 جلوتر است.از مزیت های این تابلو می توان به این موارد اشاره کرد:
 

  
عمر طولانی در کنار قیمت مناسب تر نسبت به سایر فلز ها
   
عدم  نیاز به نگهداری
   
جذابیت ذاتی و طبیعی حتی بدون نیاز به رنگ

   
قابل استفاده حتی در شهرهای ساحلی به سبب خاصیت  ضد زنگ زدگی، خش و خوردگی

عمر طولانی، دوام و ماندگاری بالا

جلوه لوکس و آنتیک تابلو استیل نکته ای غیر قابل چشم پوشی است که سخاوتمندانه این شکوه و جلال را با هر سایز و مدل و فونت برای تابلوی شما به ارمغان می آورد.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی ( گرما و سرما)

سطح براق و صیقلی

تمیز کردن آسان تابلو
 

ساخت تابلو استیل


برش و ساخت تابلوهای استیل با استفاده از ماشین آلاتی مدرن و از طریق دستگاه های لیزر همراه با فشار بالای آب انجام می گیرد، که همین امر موجب شده کیفیت و زیبایی محصول چند برابر شود.

تاثیر تکنولوژی و استفاده از دستگاه لیزر در ساخت تابلو استیل 

امروزه استفاده از تکنولوژی های جدید در تولید تابلو های استیل موجب شده، کیفیت و زیبایی آن ها چند برابر شود، در گذشته برای برش ورق های استیل از قیچی دستی استفاده می شد که این امر موجب  می شد از زیبایی و کیفیت ورقه های استیل کاسته شود زیرا که با این کار سطح رویی ورق استیل لکه دار شده در لبه ها خارجی آن موج های غیر قابل ترمیمی ایجاد شود.در حال حاضر  برش تابلوهای استیل با استفاده از لیزر و واترجت که ابزار برش ابر آلیاژها است و با استفاده فشار بالای آب انجام می گیرد، این تکنولوژی جدید افزون بر افزایش سرعت در ساخت و تولید کیفیت محصولات را نیز چند برابر نموده است زیرا کثیفی و تیرگی بر روی ورقه های استیل به جای نمی ماند.

این ورقه ها هیچ کثیفی و آلودگی را به خود نمی گیرند، و هر زمان که بر روی خاک یا آلودگی باشد می تواند آن را با تنظیف مانند روز اول پاکیزه نمود.

Comments

Popular posts from this blog

درمان بواسیر با لیزر

پروکتوسکوپی یا مشاهده رکتوم چیست، در چه مواردی انجام می شود و عوارض آن

زگیل تناسلی و بهترین درمان این ویروس پنهان مقاربتی