درمان فیستول با دارو به عنوان آسان ترین و کم هزینه ترین راه درمان

فیستول مقعدی شاید نامی باشد که بارها به گوش شما خورده است . یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی که معمولا بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است .
فیستول در اثر به وجود آمدن یک ارتباط و اتصال غیر طبیعی میان دو بافت و یا دو ارگان بدن به وجود می آید که از طریق یک مجرا به یکدیگر متصل می شوند.
از آنجایی که این بیماری بیشتر به عنوان یک بیماری و عارضه ی ثانویه به وجود می آید روش پیشگیری و کنترل آنچنان خاصی ندارد و در صورت به وجود آمدن ،تنها روش درمان قطعی آن انجام عمل جراحی است که باید به وسیله ی عمل جراحی مجرای فیستول را تخلیه کرد و از بین برد .
اما انجام عمل جراحی با عوارض و ترس های بی شمار و متعددی همراه است و اکثر بیماران به دنبال روش های دیگری برای درمان این بیماری هستند . به دلیل عوارض بیشماری که انجام عمل جراحی به دنبال دارد امروزه محققان به دنبال یافتن روش های درمانی بهتری هستند تا جایگزین روش عمل جراحی شود .
موفقیت های زیادی هم در این زمینه کسب شده است . امروزه روش های درمانی نوینی به وجود آمده اند که جایگزین بسیار مناسبی برای انجام عمل جراحی هستند که هم عوارض بسیار کمتری دارند و هم اثربخشی بهتر . مثل لیزر درمانی و دارو .
فیستول مقعدی مشکل شایعی است که تنها روش درمان قطعی آن در حال حاضر فقط لیزر درمانی و انجام عمل جراحی است که بسته به نوع فیستول و نوع ارتباط مجرای آن ، یکی از این دو روش درمانی توسط پزشک انتخاب می شود .
ولی فعلا هیچ دارویی برای درمان قطعی و موثر فیستول کشف نشده و تنها راه حل فعلی برای درمان این بیماری پذیرش یکی از دو روش لیزر درمانی یا انجام عمل جراحی است .
روش درمان دارویی روشی است که برای اکثر بیماران به عنوان آسان ترین و کم هزینه ترین راه درمان به حساب می آید و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بیماری آنها در دراز مدت با دارو درمان شود تا با عمل جراحی .
اما درباره ی بیماری فیستول باید بگوییم که در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی این بیماری کشف نشده است و تنها روش درمان قطعی آن اعمال تهاجمی پزشکی مثل انجام عمل جراحی است .
داروهایی که برای بیماران مبتلا به فیستول تجویز می شوند فقط برای کاهش علائم و نشانه های بیماری موثرند .
پزشک در موارد خاصی به خصوص قبل از انجام عمل جراحی برای کاهش علائم و نشانه های این بیماری از تجویز آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدالتهاب استفاده می کند .
از آنجایی که فیستول محل تجمع چرک و عفونت است می توان قبل از شروع عمل و برای کاهش چرک و عفونت از آنتی بیوتیک ها برای کاهش آن استفاده کرد . همچنین مصرف یک دوره ی کامل آنتی بیوتیک می تواند چرک و عفونت های محل فیستول را تا حد زیادی از بین ببرد و میزان موفقیت عمل جراحی را افزایش دهد .
التهابات ناشی از فیستول را هم می توان تا حد زیادی به وسیله ی داروهای ضد التهاب از بین برد . پمادهای موضعی و قرص های ضدالتهاب بهترین گزینه اند .
برای تسکین دردهای فیستول مقعدی می توان از داروهای مسکن فاقد کدئین استفاده کرد .
ولی همان طور که دانستید تمامی این داروها به طور موقت علائم و نشانه های فیستول را کاهش می دهند و در درمان قطعی و موثر این بیماری هیچ نقشی ندارند.

Comments

Popular posts from this blog

درمان بواسیر با لیزر

پروکتوسکوپی یا مشاهده رکتوم چیست، در چه مواردی انجام می شود و عوارض آن

0 تا 100 عمل جراحی فیستول چگونه است و چقدر طول میکشد؟